Articles

Номер журнала:  №01/2019
Автор:  Вера Маркова / Vera Markova
Title:  Iarketing research: Abel scheme and positioning
Abstract:  The article discusses the main factors of the commercialization of R{\&}D projects. According to the author, the scope of the search for new applications is complicated by the fact that it is often impossible to immediately imagine all the potential areas for using the novelty, especially if it is a breakthrough innovation. Under these conditions it is proposed to use the Abel scheme, which allows you to systematically consider the marketing problems of scientific research. The Abel scheme should be perceived creatively as a kind of variant constructor in which various combinations of parameters can be formed. The gradual narrowing of possible alternatives is a heuristic process for the selection of potentially attractive applications of technology based on a number of special criteria.
Keywords:  R{\&}D projects, marketing, Abel scheme, positioning


  • Современные научные разработки нуждаются в маркетинге, основ-ными задачами которого на начальных этапах являются поиск возможных сфер применения новинки и ее удачное позиционирование в этих сферах.
  • Гипотеза автора состоит в том, что схема Абеля позволяет системно рассматривать маркетинговые проблемы научных разработок.
  • Предложена методика применения схемы Абеля в сочетании с позиционированием, которая проиллюстрирована на примере разработок научных институтов Сибирского отделения РАН.

Возврат к списку

Индикаторы рынка

Информеры - курсы валют Информеры - курсы валют

Информеры - курсы валют RosInvest.Com Котировки, новости